تست نرم افزار | تست وب سرویس | تست واحد | تست امنیت

تلاشی برای پوشش تمامی موضوعات تست نرم افزار و تست امنیت

تست نرم افزار | تست وب سرویس | تست واحد | تست امنیت

تلاشی برای پوشش تمامی موضوعات تست نرم افزار و تست امنیت

  • ۰
  • ۰

 تست وب سرویسالگوی محاسبات سرویس گرا (SOC)  امکان تعامل سیستم های کامپیوتری با یکدیگر را فراهم می سازد. SOC اجازه می دهد اپلیکیشن های توزیع شده، مستقل از بستر پیاده سازی با یکدیگر ترکیب شوند و لذا هزینه ها کاهش پیدا کرده و توسعه سیستم‌ ها نیز راحت تر و سریع تر می گردد. در حال حاضر وب سرویس ها به دلیل عدم وابستگی به پلتفرم یا زبان برنامه نویسی یکی از پذیرفته شده ترین تکنولوژی های مبتنی بر سرویس هستند. در هر حال وب سرویس نیز چالش هایی دارد. برای مثال، تست client-side وب سرویس به دلیل ماهیت پیچیده وب سرویس و عدم دسترسی به کد منبع از تست دیگر نرم افزارهای سنتی سخت تر است. در این مقاله به بررسی تاریخچه تست وب سرویس، نقاط ضعف و قوت استراتژی های تست وب سرویس و شناسایی مسائل برای اقدامات آتی می پردازیم. تست وب سرویس شامل تست عملکردهای اصلی وب سرویس، تست تعامل پذیری وب سرویس، تست کارایی شامل تست بار و فشار، تست امنیت و غیره می باشد.

    تست وب سرویس   
تست وب سرویس

1.ایجاد موارد آزمون (Test-Case) تست وب سرویس

براساس استانداردهای تست IEEE، مورد آزمون عبارت است از "مشخصات ورودی های تست، نتایج مورد انتظار و شرایط اجرا برای هر آیتم تست". بنابراین برای ایجاد موارد آزمون ابتدا باید ورودی های آزمون را ایجاد نمود. برای ایجاد ورودی های تست باید به سیستمی که می خواهیم تست کنیم توجه نموده و با بررسی مواردی از جمله رفتار سیستم، مشخصات سیستم، سورس کد، نیازمندی های سیستم و غیره ورودی های تست را به دست آوریم. در تست وب سرویس ها، از دو روش تست مبتنی بر مشخصات (specification-based) و مبتنی بر مدل (model-based) برای تولید ورودی های آزمون استفاده می شود. 
    تست وب سرویس   
ایجاد موارد آزمون
تست مبتنی بر مشخصات، صحت سنجی سیستم را با استفاده از سندهای مرجع مثل مشخصات رابط کاربری، لیست نیازمندی ها، سند طراحی و غیره بررسی می کند. به طور معمول تست مبتنی بر مشخصات، تنها با سندهایی که برای سیستم موجود است قابل اجراست و مواردی که در اسناد نیامده باشند قابل تست نیستند. در وب سرویس از مهم ترین سندهایی که باید بررسی شوند WSDL specifications و XML Schema Datatype هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی